Un vaixell de xocolata per a celebrar la nostra Festa Major; postres una mica elaborades però queden espectaculars…
Només necessitem xocolata amb alt contingut de cacau, mango, iogurt, sucre i pinya o algun fruit per decorar, i escoltar mentre ho preparem alguna música interessant, com la de Ses, cantautora galega.
Ingredients:
- Una tauleta de xocolata 85% de cacau
- sucre morè
- una pinya
- 1 mango
- iogurt
- fruits del bosc per a la decoració, o alternativament, pols alimentària de color daurat
Elaboració
Desfem la xocolata a bany maria. Quan estigui líquida, però no sobrepassi el 60ºC, n’estenem una part en una làmina de paper de forn, i quan comenci a refredar hi fem unes ratlles paral.leles mitjançant un ganivet o un estri de pastisseria que podreu trobar en les botigues de material de cuina, com el que veieu a continuació. De seguida, pleguem la làmina de xocolata per aconseguir unes corbes, abans que es solidifiqui del tot. Ho podem decorar amb pols daurada alimentària, o amb una mica de pols de sucre.
D’altra banda, amb un ….fem uns fils de xocolata i els deixem refredar apart, i també unes reixetes de xocolata, en forma més o menys triangular.
Amb l’altra part de la xocolata omplim uns motlles en semiesfera per a fer les semiesferes de la base. Ho deixem refredar igualment en un lloc fresc.
Tallem una bona part de la pinya a quadradets i la caramel.litzem amb sucre. També la podem flambejar, si ho desitgem i no n’han de menjar nens. Reservem.
Preparem el gelat de mango i iogurt, triturant el mango trossejat amb una batedora, si pot ser amb l’accessori de recipient; afegim el sucre i seguim mesclant. A continuació posem el iogurt, i acabem d’homogeneïtzar, Ho posem en una màquina de fer gelats o al congelador, fins que tinguem el gelat fet. Tarda unes hores.
Presentació:
Mitja hora abans, treiem el gelat del congelador. Desmotllem les semiesferes de xocolata.
En un plat, fem una decoració amb coulis de mango o be amb pols de sucre, i hi posem una semiesfera de xocolata al mig. Omplim la base de la semiesfera amb daus de pinya caramelitzada, i posem damunt una bola de gelat de mango, i acabem la decoració amb els fils de xocolata, els triangles com si fos una vela, i la resta de les decoracions. La idea és que sembli un petit vaixell sobre les onades de xocolata..
Cal menjar-lo aviat, perquè el gelat es desfà i va dissolent la xocolata..
Trobareu més informació sobre les decoracions de xocolata en l’entrada https://www.cuinavoraelfoc.cat/llagrimes-de-xocolata-i-torro-amb/
Desfem la xocolata a bany maria. Quan estigui líquida, però no sobrepassi el 60ºC, n’estenem una part en una làmina de paper de forn, i quan comenci a refredar hi fem unes ratlles paral.leles mitjançant un ganivet o un estri de pastisseria que podreu trobar en les botigues de material de cuina, com el que veieu a continuació. De seguida, pleguem la làmina de xocolata per aconseguir unes corbes, abans que es solidifiqui del tot. Ho podem decorar amb pols daurada alimentària, o amb una mica de pols de sucre. D’altra banda, posem xocolata líquida en una mànega pastissera i fem uns fils de xocolata sobre paper de forn, i els deixem refredar apart, i també unes reixetes de xocolata, en forma més o menys triangular. Amb l’altra part de la xocolata omplim uns motlles en semiesfera per a fer les semiesferes de la base. Ho deixem refredar igualment en un lloc fresc. Tallem una bona part de la pinya a quadradets i la caramel.litzem amb sucre. També la podem flambejar, si ho desitgem i no n’han de menjar nens. Reservem. Preparem el gelat de mango i iogurt, triturant el mango trossejat amb una batedora, si pot ser amb l’accessori de recipient; afegim el sucre i seguim mesclant. A continuació posem el iogurt, i acabem d’homogeneïtzar, Ho posem en una màquina de fer gelats o al congelador, fins que tinguem el gelat fet. Tarda unes hores. Presentació: Mitja hora abans, treiem el gelat del congelador. Desmotllem les semiesferes de xocolata. En un plat, fem una decoració amb coulis de mango o be amb pols de sucre, i hi posem una semiesfera de xocolata al mig. Omplim la base de la semiesfera amb daus de pinya caramelitzada, i posem damunt una bola de gelat de mango, i acabem la decoració amb els fils de xocolata, els triangles com si fos una vela, i la resta de les decoracions. La idea és que sembli un petit vaixell sobre les onades de xocolata. Cal menjar-lo aviat, perquè el gelat es desfà i va dissolent la xocolata..Vaixell de xocolata amb gelat de mango
Imprimir
INGREDIENTS
ELABORACIÓ
NOTES